Ürituse kordaminekuks on kõige tähtsam hea ettevalmistus ja õige planeerimine, et kavandatu reeglitekohaselt ja mõnusalt sujuks. Kuidas aga hoida silma peal kõigel korraga ja pidevalt – alates külaliste naerusui saabumisest ja lõpetades nende heatujulise lahkumisega? Selleks tuleb õigel ajal mõelda tugiteenuse pakkujale, kes aitaks jõu ja nõuga nii planeerimisprobleeme lahendada kui ka hingega üritust juhtida, ütlevad Eigo Sõster ja Indrek Pajuste turvafirmast OÜ Meeskond. Meeskonnal on üle kümne aasta pikkune ürituste planeerimise, turvamise ja abiteenuste pakkumise kogemus.
Mis on tähtis hea ürituse planeerimiseks ja korraldamiseks?
Kui ettevõte hakkab korraldama üritust, seisab ta silmitsi väga paljude probleemidega – alates toimimiskohast, toitlustusest ja esinejatest ning lõpetades külaliste autodele parkimiskohtade leidmise, garderoobimurede lahendamise, turvalisuse tagamise ning jooksvalt tekkivate küsimustega. Kui palgata appi kogenud, professionaalne ja paindlik meeskond, pole vaja muretseda ürituse planeerimise ja kulgemise pärast ega karta, et kellelegi jääb hiljem sündmusest suhu mõru maik. Tugiteenused töötavad selle nimel, et kõik õnnestuks, inimesed tunneksid end väärikalt kohelduna ning neile jääksid ainult head mälestused.
Miks kutsuda üritusele oma inimeste sekka turvamehed?
Sageli arvataksegi, et see on üleliigne, sest turvamehed on teadagi „suhtumisega” ning võivad kellelegi nii sõnade kui ka tegudega haiget teha – neis nähakse klassikaliselt jäiku turvatöötajaid. Tegelikkuses on turvatöötaja ülesanne nagu politseilgi ennetada pahandusi ja kuritegusid. Olles õppinud psühholoogiat, ettenägelikkust ja igas olukorras inimlikku toimetulekut, peavad turvamehed keskenduma inimeste ohutusele, rahulolule ja loomulikult klienditeenindusele.
Millega turvaettevõte lisaks ohutuse tagamisele üritustel abistada saab?
Nii väiksemate kui ka suuremate ürituste puhul saab ennetada võimalikke arusaamatusi, ebaturvalisi olukordi ja rahulolematust, kui professionaale kaasata juba planeerimisel.
Planeerimisel aitab turvafirma vaadata üle kõik kitsaskohad – tuleohutuskontrollist, tagavaraväljapääsudest kuni võimalike vargusohtlike situatsioonideni. Kohapeal on abijõud need, kes oma töötajate asemel lisaks korra hoidmisele aitavad vajadusel parkida autosid, töötavad portjeena uksel, aidates naistel mantleid seljast ja juhatades inimesed garderoobi ja peoruumi, ning vastutavad ka nende informeerimise eest. Ükski õhtujuht ei suuda tegeleda korralikult ürituse juhtimisega, kui peab samal ajal aitama esinejate varustust transportida ja üles seada või külastajatele ükshaaval päevakava kohta teavet andma.
Lisaks on hea, kui abivägi hoiab pädevalt silma peal üritusele kaasa võetud lastel, et nende vanemad saaksid vabalt suhelda ning kontserti või etendust nautida. Kui üritus toimub veekogu ääres, siis – nagu näitab selleaastane suvi – võivad liigsest uljusest, kuumast ilmast või lihtsalt rumalusest õnnetused kergelt tulla. Sellisteks juhtudeks peab inimeste ohutuse eest vastutaja igatahes valmis olema!
Ehk turvamees = vetelpäästja = parameedik?
Jah, ja on suurepärane, kui vetelpäästja ettevalmistusega inimene jälgib üritusel pidevalt vetteminejaid ning parameedik annab vajadusel esmaabi. Kui peo edenedes on kellelgi tarvis koju saada, ent ta on juba alkoholi manustanud, hoolitseb turvatöötaja selle eest, et napsutaja rooli ei istuks. Näiteks meie firmas on iga turvatöötaja telefonis mitmeid taksonumbreid, et kõik kojuminejad saaksid turvaliselt teele saadetud. Turvamehi ei tohi karta, nad pole ahistavad, karmid ega paindumatud, vaid hoolivad oma tööst ja inimestest, kelle eest hoolitsema peavad. Paljud noored mehed käivad oma töö kõrvalt kõrgkoolis, omades perspektiivi ühel päeval töötada alal, mis neid tõsiselt paelub. Seetõttu on nad tolerantsed, elulised ja kohanemisvõimelised, kes ei realiseeri oma võimu mõttetult.
Kui palju turvamees inimeste suhtlusesse sekkub?
Iga sündmus on omalaadne, kõik inimesed on erinevad ning nende käitumine, huumorisoon ja arusaamine maailma asjadest on samuti isesugune. Kes meist poleks
Iga sündmus on omalaadne, kõik inimesed on erinevad ning nende käitumine, huumorisoon ja arusaamine maailma asjadest on samuti isesugune. Kes meist poleks viibinud üritusel, kus mõned kangekaelsemad omavahel tülli pööravad, üldkasutatavas ruumis suitsetatakse või üle käte läinud lapsed esinejate kõlari- või mikrofonijuhtmetesse takerduvad? Kes peaks aga sellisel juhul korrarikkujaid korrale kutsuma – kas peo korraldaja, ettevõtte vastutav isik või sellisteks puhkudeks palgatud inimene? Kindlasti on mugavam, ohutum ja kõige vähem tuju rikkuv viimane variant. Lisaks jätab see üritusest hea mulje ka teistele – kellele ei meeldiks, kui teda tüütust ülesandest vabastatakse või kui keegi teine, selleks seadusega volitatud isik ebameeldivate probleemidega tegeleb.
Enamikul turvameestel on peale firmaürituste turvamise väga palju kogemusi ka suurte kontsertide ja jalgpallimatšidega, kus aidatakse rahvast juhatada ja lüüakse kaasa korralduslikus abis. Oma tööd peab tegema nii hästi, et keegi seda ei märka ja et see kedagi ei sega. Tähtis on viia alati miinimumini kõikvõimalikud külastajaid häirida võivad variandid.
Kas abijõu ehk turvameeste palkamine on kallis teenus?
Ei ole kallis, ürituse eelarve tühine osa, aga see-eest ülivajalik. Õnneks hakkavad inimesed seda järjest enam endale teadvustama. Nii väiksemate kui ka suuremate sündmuste korraldamisel on abijõu värbamise lisaväärtus suur. Näiteks 10 000eurose eelarve puhul on 200eurone väljaminek viie väljaõppinud mehe viie tunni aktiivse töö eest täiesti taskukohane.
Kas selline seik firmaürituselt tuleb tuttav ette?
- Tunned piinlikkust, et külalised ei leidnud üles õiget sissepääsu ega osanud kuhugi oma üleriideid riputada.
- Kõne või esineja etteaste ajal helisevad mobiiltelefonid, lobisetakse kaaslastega ning naerdakse ebaviisakalt, segades nii esinejaid kui ka teisi pealtvaatajaid.
- Inimesed on informatsioonipuuduses.
- Tunned pidevat muret inimeste turvalisuse pärast.
- Keset tööpidu hakatakse pereprobleeme lahendama.
- Lastega töötajad ei saa end tunda vabalt, vaid valvavad, ega noorem põlvkond pahandust tee, uppumas või kadumas ole.
- Tunned end ebamugavalt, nähes kedagi prügi maha loopimas või vales kohas suitsetamas.
- Töökaaslane tirib familiaarselt teist tantsima ning viimasel on selgelt ebamugav.
- Peole on imbunud võõrad, kelle tulekust teil aimugi polnud ja kelle kohalolek kedagi rõõmsaks ei tee.
- Keerukas on teha töötajatele selgeks, et pidu on läbi ja aeg on edasi liikuda.
Kui vastasid jah, oleks mõistlik küsida hinnapakkumine Meeskond OÜlt, kes suudab kõik ebameeldivad olukorrad juba eos lämmatada.